Referenties

Van Sterkenburg accountants/belastingadviseurs
Carin van Sterkenburg AA RB

Ik werk al een aantal jaren samen met Informanagement. De informatie die zij aanleveren is altijd actueel. Zij springen met de nieuwsvoorziening ook snel in op de actualiteiten, zoals bijvoorbeeld de Corona en Covid-regelingen. Door de handige plugins kunnen wij onze website daardoor up-to-date houden. Ook op sociale media voorzien wij onze volgers daardoor van actuele en up-to-date informatie. Alles ziet er professioneel uit en kost ons nagenoeg geen tijd. Dit is erg fijn. Als klein kantoor hebben wij het toch al druk genoeg.

De periodieke nieuwsbrieven, in onze eigen huisstijl, zien er goed uit en informeren onze klanten en medewerkers tijdig van wijzigingen, nieuwtjes en fiscale mogelijkheden. Van veel klanten hoor ik regelmatig dat zij het een prettige manier vinden om van een aantal zaken op de hoogte gehouden te worden.

Al met al is Informanagement voor mij echt van toegevoegde waarde en levert het bij aan de uitstraling van ons bedrijf. Ik ben een zeer tevreden klant.

Bekijk de website

B.M. (Bernard) van Riessen AA
Accountantskantoor B.M. van Riessen

Ik werk al vele jaren- in tevredenheid – samen met Informanagement.
Zij verzorgen de geautomatiseerde aanlevering voor nieuwsberichten op mijn website en verzenden email-nieuwsbrieven.
Door de juiste basisinrichting kost mij dit weinig inspanning en worden relaties klant specifiek (digitaal) geïnformeerd.
Gezien het aantal klantvragen vanuit email-nieuwsbrieven maak ik op dat nieuwsberichten ook daadwerkelijk worden gelezen (en gewaardeerd).

Mijn ervaring met de mensen “achter” Informanagement is positief: zij zijn altijd goed bereikbaar voor ondersteuning en komen afspraken na.

Bekijk de website

Nog géén klant van Informanagement? Geen probleem! Kijk eens naar ons productaanbod, of neem contact op. Wij helpen u graag verder!

Neem direct contact op

NBC Hermans Accountants & Adviseurs
Vincent Langeveld, Saskia van Iersel AA en William Hermans AA

William Hermans is een ambitieuze entrepreneur. Deze AA accountant startte in 2006 zijn eigen bedrijf NBC Hermans Accountants & Adviseurs. Al snel groeide zijn onderneming uit van een eenmanszaak tot een kantoor met 3 vennoten en vijftien medewerkers in 2021. En volgens William Hermans is het einde van zijn groei nog lang niet in zicht. Een enerverend gesprek met een bevlogen ondernemer over succes van zijn bedrijf en de rol van de marketing daarin.

Ondernemerschap
“Het ondernemerschap heeft altijd al in mijn bloed gezeten”, aldus William Hermans. “Ik heb een aantal jaren bij verschillende accountantskantoren in loondienst gewerkt. Met veel plezier overigens, maar ik had altijd het gevoel dat het beter kon. Mijn visie hoe je als dienstverlener in de accountancybranche met je relaties om moet gaan, werd door mijn broodheren destijds niet altijd begrepen. Bijna iedereen heeft het over onderscheidend vermogen, maar als je dat roept dan moet je dat ook laten blijken. Niet alleen onze kennis en ervaring, maar vooral de persoonlijke aandacht die wij aan onze relaties geven is de kurk waar ons succes op drijft. Daar praten wij niet over, maar we geven die aandacht gewoon. Als wij beweren dat we laagdrempelig zijn, dan zijn wij dat ook. Dat blijkt wel uit het feit dat iedereen die hier letterlijk aan de bel trekt welkom is en dat er tijd voor hem of haar wordt vrijgemaakt. Zelfs op zaterdag als we hier eigenlijk nog even willen doorwerken om alles op tijd klaar te krijgen.”

“JE MOET DOEN WAAR JE GOED IN BENT”Betrouwbare partner
“Toen ik mijn bedrijf startte, besefte ik maar al te goed de rol die (online-)marketing toen en in de toekomst moest gaan spelen. Zoals altijd maakte in die begintijd alles zelf, van papieren nieuwsbrieven tot twitterberichtjes. Maar uiteraard ben ik geen marketeer, want ik vind dat iedereen moet doen waar hij goed in is, dus voor onze (online-)marketing had ik een betrouwbare en deskundige partner nodig. Die werd snel gevonden in Informanagement.”

Kwaliteit
“Voor onze marketing maken wij gebruik van de digitale nieuwsbrieven, LinkedIn, Twitter en Facebook. Maar ook voor de interne informatievoorziening wordt elke week een nieuwsbrief aan alle medewerkers gezonden. Dit geeft snel informatie en in de praktijk betekent dit dat de medewerkers weten wat wij aan cliënten sturen voor informatie. Zeker in de afgelopen periode van Covid-19 werden extra nieuwsbrieven verstuurd, vrij snel nadat er weer een persconferentie was geweest. Vaktechnisch, inhoudelijk, maar ook duidelijk gecommuniceerd aan de cliënten. En daardoor is het aantal volgers via LinkedIn en onze nieuwsbrief enorm gestegen, waardoor weer nieuwe acquisitiekansen ontstaan.”

Deskundigheid
“De inrichting van de database, programmering op de website en uitleg wordt geleverd door kundige medewerkers van Informanagement. Dat ze daar goed luisteren naar kritiek heb ik ook kunnen ervaren. Toen ik de indruk kreeg dat iets niet goed liep werd een consultant ingeschakeld en werden onze problemen onmiddellijk aangepakt en opgelost. Wat ik zeer plezierig vind, is dat ik voor support en consultancy een vaste contactpersoon heb die weet waarover hij praat. Dat noem ik beschikbare deskundigheid op afroep.”

Bekijk de website
krol-wezenberg-referentie

Krol Wezenberg Accountants
drs. D.P. Krol RA (Dirk) en W.B. Wezenberg RA (Wilco)

In het verleden verzorgden wij elke 3 maanden een eigen nieuwsbrief met actuele items voor onze relaties. Elke keer weer was dit een tijdrovende klus die moest worden gedaan op een moment dat dit weer net niet uit kwam. In 2009 zijn wij in contact gekomen met Informanagement.Na een eerste kennismaking waren we snel overtuigd en enthousiast over de werkwijze en de toegevoegde waarde die Informanagement zou kunnen bieden.

Nu, na 7 jaren zijn wij nog steeds overtuigd van de meerwaarde van Informanagement voor ons kantoor. Inmiddels is ons gehele relatiebestand bekend en wordt elke relatie gevoed met automatische elektronische nieuwsbrieven. Daarnaast maken wij vrijwel elk jaar gebruik van de papieren nieuwsbrief met eindejaarstips. De opmaak, lay-out en inhoud zijn professioneel, goed toegankelijk en passen uitstekend bij de huisstijl van ons kantoor. Ook de papieren nieuwsbrief met eindejaarstips is een uitkomst wat betreft de investering, zowel in tijd als in geld. Het proces wordt inclusief printen en verzenden compleet verzorgd tegen een tarief waarvoor we het zelf nooit zouden kunnen realiseren.

Inmiddels maken we gebruik van automatische berichten via Linked-In en Twitter. Op die manier kunnen we ook op deze vlakken zichtbaar zijn terwijl Informanagement ons ontzorgt, zodat we zelf bezig kunnen zijn en blijven met de dingen waar we goed in zijn!

Bekijk de website

H.J.Th. (Henk-Jan) de Kat AA 
DKL Accountants en Adviseurs B.V.

De oplossingen van Informanagement stellen ons in staat om onze klanten en medewerkers adequaat van kwalitatief goede informatie en nieuwsberichten te voorzien.
Een belangrijk voordeel hierbij is dat de verschillende producten slim zijn opgezet, en geen onderhoud vragen. Eenmaal goed geïmplementeerd ben je gegarandeerd van een soepele informatievoorziening.

De brochures worden goed gelezen, naar onze mening mede vanwege het feit dat de brochures zeer toegankelijk zijn geschreven. De themabrochures zijn een waardevol onderdeel van onze website. Daarbij wordt er gezorgd voor een representatieve opmaak.

Voor de actualiteitswaarde van de website zijn de nieuwsberichten een mooie oplossing. Door de regelmatige aanlevering van nieuwe berichten blijven bezoekers geïnteresseerd en voorkom je eenvoudig een verouderde website.

Bekijk de website
versluis-referentie
Hans Versluis.
Oprichter en eigenaar van Versluis Accountancy

“Het is een prettige club mensen, daar bij Informanagement. Zij begrijpen precies wat de individuele klant wil en handelen daar ook naar. Ze nemen je buitengewoon serieus: op elke vraag wordt snel en correct gereageerd. En ik ben een kritisch mens: als iets niet goed is dan meld ik dat ook meteen. Gelukkig is dat in onze ruim tienjarige samenwerking nog nooit nodig geweest.

Informanagement levert goede, heldere en volledige informatie. En dat helpt ons als accountantskantoor om meerwaarde te leveren aan onze (potentiële) klanten. Ik ervaar Informanagement als proactief, zonder opdringerig te zijn. En dat is een verademing in deze tijd waarin je bestookt wordt met allerlei commerciële initiatieven die niet écht kijken naar wat voor jou als klant waardevol is. Wat we ook waarderen is de manier waarop ze ons behandelen: we nemen niet alle diensten af, maar toch benaderen ze ons als volwaardige klant. Dat voelt goed.

Eindejaarsbericht
Van het pakket dat we gekozen hebben vind ik het fiscale eindejaarsbericht het meest belangrijk. Klanten reageren er positief op, en omdat het fysiek aanwezig blijft op het bureau, blijft onze naam het hele jaar door in beeld. Dat is, in combinatie met de nieuwsbrieven, nieuwsfeeds en papieren nieuwsbrieven die ze versturen, een geruststellend gegeven. We kunnen stellen dat het ons imago versterkt, juist ook omdat het drukwerk volledig gepersonaliseerd is. Kortom, we zijn én blijven dankzij Informanagement zichtbaar als kantoor.

Personeel
En ons eigen personeel? Dat ontvangt wekelijks een e-mail met de laatste ontwikkelingen op fiscaal, juridisch en financieel gebeid. Dat draagt enorm bij aan de continue ontwikkeling van hun kennis. En daar plukken onze klanten de vruchten van. Wat ons betreft een typisch geval van win-win.”

Bekijk de website
kubus-referentie

Sjoerd Tamsma.
Eigenaar van KUBUS Buitenpost

Sjoerd Tamsma, eigenaar van KUBUS Buitenpost, was jarenlang vennoot binnen een groter administratiekantoor. Tot hij in 2011 besloot om zelfstandig verder te gaan binnen de KUBUS formule. Tamsma is enthousiast over Informanagement: “Bij Informanagement begrijpen ze exact hoe het werkt. Ze nemen ons op een professionele manier werk uit handen. We merken dat onze klanten de papieren nieuwsbrieven erg waarderen. We krijgen regelmatig telefoontjes van mensen die vragen stellen over hun specifieke situatie. Vaak refereren ze aan de nieuwsbrief die uit onze naam aan ze verstuurd werd.”

Acquisitie
“Ik neem altijd een exemplaar van de papieren nieuwsbrief mee als ik voor het eerst een nieuwe relatie bezoek. Dat maakt meteen een goede indruk, zo’n exemplaar in onze eigen huisstijl. Het fysieke aspect ervan spreekt me extra aan, omdat we een papieren versie na het gesprek gemakkelijk achter kunnen laten. Onze klantengroep bestaat grofweg uit twee branches: het MKB en de agrarisch ondernemer. Met name bij die laatste groep blijft de nieuwsbrief of het boekje met fiscale informatie nogal eens op de keukentafel liggen. En daar ziet de buurman het vervolgens ook. Het leverde me al eens een klant op. De beste man hoorde zo weinig van zijn eigen accountantskantoor dat hij besloot om over te stappen. Daarnaast heeft een niet-klant me al eens verzocht om ook hem ook op te nemen in ons adressenbestand.”

Vast aanspreekpunt
“Gerald van Leest is onze accountmanager en die samenwerking verloopt soepel. Er zijn zoveel bedrijven waar je telkens met iemand anders spreekt. Ik hecht waarde aan iemand die je situatie door en door kent. En laatst realiseerde ik me nog iets anders, door het afnemen van de traditionele papieren post vallen de stukken die namens mijn accountantskantoor verstuurd worden extra op.”

Bekijk de website
york-referentie

Alan de Jong
York Accountants

Alan de Jong richtte in 2001 samen met vriend en collega John Koning het kantoor York Accountants op. Betrokkenheid bij en meedenken met de ondernemer zijn kernbegrippen binnen de cultuur van het bedrijf. Een jaar of twee geleden benaderde Informanagement York Accountants voor een samenwerking.

Laagdrempelig en interessante prijsstelling
Alan de Jong vertelt: “Normaal kap ik dit soort gesprekken meteen af, maar in dit geval was het anders. Gerald van Leest presenteerde zijn verhaal op een laagdrempelige manier. Het stond me enorm aan dat ik voor een lage prijs mijn complete informatiestroom naar klanten en medewerkers kon laten managen. En daarnaast is de website van het bedrijf nu ook altijd gevuld met de laatste, actuele informatie. In mijn beleving kosten dit soort services normaliter duizenden euro’s per maand. Het gunstige tarief was dus een aangename verrassing, zeker omdat het een all-in prijs is, waardoor de meter niet telkens weer gaat lopen.”

Eigen huisstijl werkt
“Het eigen portal werkt goed, het is erg gebruiksvriendelijk en gemakkelijk naar eigen inzicht in te richten. Als gevolg hiervan zijn we continu in staat om in te spelen op de veranderende wensen van onze klanten. Het is vooral de combinatie van het hele pakket dat me aanstaat, zeker ook doordat we onze eigen huisstijl kunnen inzetten. Dat oogt professioneel en klantgericht. Op dit moment maken we alleen nog gebruik van de digitale mogelijkheden van Informanagement. Het gaat dan vooral om de nieuwsbrieven, sociale media en de nieuwsfeed. Wellicht dat we in de toekomst ook de papieren versies gaan gebruiken, door tijdgebrek is dat er nog niet van gekomen.”

Bekijk de website

Jaap Sommerdijk
Van Herwijnen Kreston Adviseurs en Accountants

Tot voor kort had ons team de taak, naast de toch al volle planning, zorg te dragen voor content voor de nieuwsbrieven. Nu we samenwerken met Informanagement kunnen ze zich weer richten op wat echt belangrijk is, de klanten ondersteunen en adviseren.

De content wordt aangepast aan het profiel van onze relatie, wordt op een persoonlijke wijze verstuurd en is up to date. De routing kost weinig moeite en de samenwerking met het team van Informanagement verloopt soepel.

Bekijk de website
zuurbiervoulon-overzicht

John Voulon
Zuurbier en Voulon Accountants

Zuurbier Voulon Accountants is al sinds 1977 een begrip in Schagen en omstreken. En ze gaan dóór, want ze timmeren flink aan de weg, onder meer door inzet van social media. Op die manier slagen ze steeds opnieuw in om hun kennis en kunde volop met hun doelgroep te delen. John Voulon vertelt: “Wij zijn ervan overtuigd dat klanten het enorm waarderen als je meerwaarde levert. Je verrast ze eigenlijk, zeg maar. Dit doen we op veel verschillende manieren en social media is daar een belangrijk item in. We delen drie keer per week de meest uiteenlopende fiscale en juridische berichten die van belang zijn voor onze cliënten. Vooral Facebook werkt goed, er wordt volop gereageerd. En niet alleen door leden uit onze doelgroep. Ook concullega’s weten onze pagina goed te vinden. Dit lukt dankzij de structurele artikelenstroom die we via Informanagement ontvangen. Hoogwaardig, duidelijk en altijd correct. We zijn er erg blij mee. Het wérkt gewoon.”

Complimenten op de golfclub
“Zelf ben ik een fervent golfer. Ook binnen de club druppelt langzaam maar zeker door wat we aan het doen zijn. Het is natuurlijk prachtig als je in een gezelschap van zo’n man of twintig complimenten krijgt over de goede artikelen die je deelt in de media. Ik zeg er dan overigens wel eerlijk bij dat ik ze niet zelf geschreven heb,” lacht John. “Inmiddels heb ik, net als de rest van het managementteam, mijn persoonlijke Facebook-pagina gekoppeld aan onze bedrijfspagina. Daardoor is ons gezamenlijke bereik nog groter geworden en dat zien we terug in ons volgersaantal dat spontaan gestegen is. Natuurlijk levert dit geen enorme toeloop van cliënten op, maar het geeft wel naamsbekendheid. We merken dat er in toenemende mate over ons wordt gesproken. We delen ook op Twitter en LinkedIn, maar daar wordt doorgaans minder gereageerd. Het blijft knap hoe Informanagement de voor klanten relatief ingewikkelde materie op een heldere manier weet te beschrijven. Laatst nog maakte een klant een afspraak als vervolg op de nieuwsbrief die hij gelezen had. En dan is de cirkel wat mij betreft rond: als de klant het begrijpt en zijn waardering uitspreekt, dan wordt er dus gewoon goed werkt geleverd.”

De toekomst in het vizier
“We werken nu zo’n twee jaar met Informanagement samen.  Die samenwerking ontstond omdat onze nieuwsbriefleverancier van destijds er mee stopte. Toen Gerald van Leest eenmaal een bezoek aan ons kantoor had gebracht waren al onze twijfels weggenomen: zijn verhaal kwam heel positief over. Omdat we nogal toekomstgericht zijn, werken we vooral met de digitale variant. We hebben wel wat papieren exemplaren op ons kantoor liggen, maar daar ligt niet onze scope. Er is één klant in ons bestand die per se een papieren nieuwsbrief wil ontvangen. Dat regelen we uiteraard, het leveren van klantwaarde staat binnen ons kantoor voorop. Als ik de samenwerking met Informanagement in drie kernwoorden zou moeten beschrijven dan komt dit direct in me op: Effectief. Gemakkelijk én aangenaam in prijs. Kortom, een succesformule pur sang.”

Bekijk de website
Benieuwd geworden naar ons product? U kunt bij ons ook een proefabonnement aanvragen.

Met een proefabonnement ontvangt u vier weken lang iedere week de digitale nieuwsbrief en u heeft toegang tot de fiscale database.

Aanvragen