Referenties

krol-wezenberg-referentie

Krol Wezenberg Accountants
drs. D.P. Krol RA (Dirk) en W.B. Wezenberg RA (Wilco)

In het verleden verzorgden wij elke 3 maanden een eigen nieuwsbrief met actuele items voor onze relaties. Elke keer weer was dit een tijdrovende klus die moest worden gedaan op een moment dat dit weer net niet uit kwam. In 2009 zijn wij in contact gekomen met Informanagement.Na een eerste kennismaking waren we snel overtuigd en enthousiast over de werkwijze en de toegevoegde waarde die Informanagement zou kunnen bieden.

Nu, na 7 jaren zijn wij nog steeds overtuigd van de meerwaarde van Informanagement voor ons kantoor. Inmiddels is ons gehele relatiebestand bekend en wordt elke relatie gevoed met automatische elektronische nieuwsbrieven. Daarnaast maken wij vrijwel elk jaar gebruik van de papieren nieuwsbrief met eindejaarstips. De opmaak, lay-out en inhoud zijn professioneel, goed toegankelijk en passen uitstekend bij de huisstijl van ons kantoor. Ook de papieren nieuwsbrief met eindejaarstips is een uitkomst wat betreft de investering, zowel in tijd als in geld. Het proces wordt inclusief printen en verzenden compleet verzorgd tegen een tarief waarvoor we het zelf nooit zouden kunnen realiseren.

Inmiddels maken we gebruik van automatische berichten via Linked-In en Twitter. Op die manier kunnen we ook op deze vlakken zichtbaar zijn terwijl Informanagement ons ontzorgt, zodat we zelf bezig kunnen zijn en blijven met de dingen waar we goed in zijn!

Bekijk de website
versluis-referentie
Hans Versluis.
Oprichter en eigenaar van Versluis Accountancy

“Het is een prettige club mensen, daar bij Informanagement. Zij begrijpen precies wat de individuele klant wil en handelen daar ook naar. Ze nemen je buitengewoon serieus: op elke vraag wordt snel en correct gereageerd. En ik ben een kritisch mens: als iets niet goed is dan meld ik dat ook meteen. Gelukkig is dat in onze ruim tienjarige samenwerking nog nooit nodig geweest.

Informanagement levert goede, heldere en volledige informatie. En dat helpt ons als accountantskantoor om meerwaarde te leveren aan onze (potentiële) klanten. Ik ervaar Informanagement als proactief, zonder opdringerig te zijn. En dat is een verademing in deze tijd waarin je bestookt wordt met allerlei commerciële initiatieven die niet écht kijken naar wat voor jou als klant waardevol is. Wat we ook waarderen is de manier waarop ze ons behandelen: we nemen niet alle diensten af, maar toch benaderen ze ons als volwaardige klant. Dat voelt goed.

Eindejaarsbericht
Van het pakket dat we gekozen hebben vind ik het fiscale eindejaarsbericht het meest belangrijk. Klanten reageren er positief op, en omdat het fysiek aanwezig blijft op het bureau, blijft onze naam het hele jaar door in beeld. Dat is, in combinatie met de nieuwsbrieven, nieuwsfeeds en papieren nieuwsbrieven die ze versturen, een geruststellend gegeven. We kunnen stellen dat het ons imago versterkt, juist ook omdat het drukwerk volledig gepersonaliseerd is. Kortom, we zijn én blijven dankzij Informanagement zichtbaar als kantoor.

Personeel
En ons eigen personeel? Dat ontvangt wekelijks een e-mail met de laatste ontwikkelingen op fiscaal, juridisch en financieel gebeid. Dat draagt enorm bij aan de continue ontwikkeling van hun kennis. En daar plukken onze klanten de vruchten van. Wat ons betreft een typisch geval van win-win.”

Bekijk de website
york-referentie

Alan de Jong
York Accountants

Alan de Jong richtte in 2001 samen met vriend en collega John Koning het kantoor York Accountants op. Betrokkenheid bij en meedenken met de ondernemer zijn kernbegrippen binnen de cultuur van het bedrijf. Een jaar of twee geleden benaderde Informanagement York Accountants voor een samenwerking.

Laagdrempelig en interessante prijsstelling
Alan de Jong vertelt: “Normaal kap ik dit soort gesprekken meteen af, maar in dit geval was het anders. Gerald van Leest presenteerde zijn verhaal op een laagdrempelige manier. Het stond me enorm aan dat ik voor een lage prijs mijn complete informatiestroom naar klanten en medewerkers kon laten managen. En daarnaast is de website van het bedrijf nu ook altijd gevuld met de laatste, actuele informatie. In mijn beleving kosten dit soort services normaliter duizenden euro’s per maand. Het gunstige tarief was dus een aangename verrassing, zeker omdat het een all-in prijs is, waardoor de meter niet telkens weer gaat lopen.”

Eigen huisstijl werkt
“Het eigen portal werkt goed, het is erg gebruiksvriendelijk en gemakkelijk naar eigen inzicht in te richten. Als gevolg hiervan zijn we continu in staat om in te spelen op de veranderende wensen van onze klanten. Het is vooral de combinatie van het hele pakket dat me aanstaat, zeker ook doordat we onze eigen huisstijl kunnen inzetten. Dat oogt professioneel en klantgericht. Op dit moment maken we alleen nog gebruik van de digitale mogelijkheden van Informanagement. Het gaat dan vooral om de nieuwsbrieven, sociale media en de nieuwsfeed. Wellicht dat we in de toekomst ook de papieren versies gaan gebruiken, door tijdgebrek is dat er nog niet van gekomen.”

Bekijk de website
pacioli-referentie

Ed Spiegel
Pacioli Boekhoudingen BV

Alle cliënten van Pacioli Boekhoudingen BV ontvangen de papieren nieuwsbrief via Informanagement. We krijgen er positieve reacties op; de inhoud is praktisch, actueel en relevant en de vormgeving en aflevering zijn prima verzorgd. Als eigenaar schrijf ik voor elke editie alleen het voorwoord en met mijn vrouw samen kies ik de afbeelding voor de omslag. Informanagement doet de rest en dat voor een heel redelijk tarief.

Wij maken op deze manier al jaren gebruik van de service van Informanagement.Een sterk punt is dat je per cliënt een profiel kunt kiezen, waarop de artikelen die ze krijgen zijn afgestemd. De instellingen en adressen zijn eenvoudig te onderhouden via de site van Informanagement. Kortom, echt een prima service voor kleine en middelgrote accountants- en administratiekantoren.

Bekijk de website
marck-referentie

Mark van den Dungen
Marc Verhoeven
Administratiekantoor Marck

In November 2014 zijn wij gestart met ons eigen administratiekantoor, administratiekantoor Marck. Om meer bekendheid te krijgen hebben we contact gezocht met Informanagement.

Informanagement verzorgt voor ons de nieuwsbrief, publiceert berichten op Linkedin, Facebook en Twitter. Op deze berichten wordt zeer positief gereageerd door zowel klanten als potentiële klanten.

Via onze website kan er direct worden gezocht naar nieuwsfeiten en dat geeft ons kantoor een professionele uitstraling !

De samenwerking met Informanagement bevalt ons zeer goed.

Bekijk de website
kubus-referentie

Sjoerd Tamsma.
Eigenaar van KUBUS Buitenpost

Sjoerd Tamsma, eigenaar van KUBUS Buitenpost, was jarenlang vennoot binnen een groter administratiekantoor. Tot hij in 2011 besloot om zelfstandig verder te gaan binnen de KUBUS formule. Tamsma is enthousiast over Informanagement: “Bij Informanagement begrijpen ze exact hoe het werkt. Ze nemen ons op een professionele manier werk uit handen. We merken dat onze klanten de papieren nieuwsbrieven erg waarderen. We krijgen regelmatig telefoontjes van mensen die vragen stellen over hun specifieke situatie. Vaak refereren ze aan de nieuwsbrief die uit onze naam aan ze verstuurd werd.”

Acquisitie
“Ik neem altijd een exemplaar van de papieren nieuwsbrief mee als ik voor het eerst een nieuwe relatie bezoek. Dat maakt meteen een goede indruk, zo’n exemplaar in onze eigen huisstijl. Het fysieke aspect ervan spreekt me extra aan, omdat we een papieren versie na het gesprek gemakkelijk achter kunnen laten. Onze klantengroep bestaat grofweg uit twee branches: het MKB en de agrarisch ondernemer. Met name bij die laatste groep blijft de nieuwsbrief of het boekje met fiscale informatie nogal eens op de keukentafel liggen. En daar ziet de buurman het vervolgens ook. Het leverde me al eens een klant op. De beste man hoorde zo weinig van zijn eigen accountantskantoor dat hij besloot om over te stappen. Daarnaast heeft een niet-klant me al eens verzocht om ook hem ook op te nemen in ons adressenbestand.”

Vast aanspreekpunt
“Gerald van Leest is onze accountmanager en die samenwerking verloopt soepel. Er zijn zoveel bedrijven waar je telkens met iemand anders spreekt. Ik hecht waarde aan iemand die je situatie door en door kent. En laatst realiseerde ik me nog iets anders, door het afnemen van de traditionele papieren post vallen de stukken die namens mijn accountantskantoor verstuurd worden extra op.”

Bekijk de website
zuurbiervoulon-overzicht

John Voulon
Zuurbier en Voulon Accountants

Zuurbier Voulon Accountants is al sinds 1977 een begrip in Schagen en omstreken. En ze gaan dóór, want ze timmeren flink aan de weg, onder meer door inzet van social media. Op die manier slagen ze steeds opnieuw in om hun kennis en kunde volop met hun doelgroep te delen. John Voulon vertelt: “Wij zijn ervan overtuigd dat klanten het enorm waarderen als je meerwaarde levert. Je verrast ze eigenlijk, zeg maar. Dit doen we op veel verschillende manieren en social media is daar een belangrijk item in. We delen drie keer per week de meest uiteenlopende fiscale en juridische berichten die van belang zijn voor onze cliënten. Vooral Facebook werkt goed, er wordt volop gereageerd. En niet alleen door leden uit onze doelgroep. Ook concullega’s weten onze pagina goed te vinden. Dit lukt dankzij de structurele artikelenstroom die we via Informanagement ontvangen. Hoogwaardig, duidelijk en altijd correct. We zijn er erg blij mee. Het wérkt gewoon.”

Complimenten op de golfclub
“Zelf ben ik een fervent golfer. Ook binnen de club druppelt langzaam maar zeker door wat we aan het doen zijn. Het is natuurlijk prachtig als je in een gezelschap van zo’n man of twintig complimenten krijgt over de goede artikelen die je deelt in de media. Ik zeg er dan overigens wel eerlijk bij dat ik ze niet zelf geschreven heb,” lacht John. “Inmiddels heb ik, net als de rest van het managementteam, mijn persoonlijke Facebook-pagina gekoppeld aan onze bedrijfspagina. Daardoor is ons gezamenlijke bereik nog groter geworden en dat zien we terug in ons volgersaantal dat spontaan gestegen is. Natuurlijk levert dit geen enorme toeloop van cliënten op, maar het geeft wel naamsbekendheid. We merken dat er in toenemende mate over ons wordt gesproken. We delen ook op Twitter en LinkedIn, maar daar wordt doorgaans minder gereageerd. Het blijft knap hoe Informanagement de voor klanten relatief ingewikkelde materie op een heldere manier weet te beschrijven. Laatst nog maakte een klant een afspraak als vervolg op de nieuwsbrief die hij gelezen had. En dan is de cirkel wat mij betreft rond: als de klant het begrijpt en zijn waardering uitspreekt, dan wordt er dus gewoon goed werkt geleverd.”

De toekomst in het vizier
“We werken nu zo’n twee jaar met Informanagement samen.  Die samenwerking ontstond omdat onze nieuwsbriefleverancier van destijds er mee stopte. Toen Gerald van Leest eenmaal een bezoek aan ons kantoor had gebracht waren al onze twijfels weggenomen: zijn verhaal kwam heel positief over. Omdat we nogal toekomstgericht zijn, werken we vooral met de digitale variant. We hebben wel wat papieren exemplaren op ons kantoor liggen, maar daar ligt niet onze scope. Er is één klant in ons bestand die per se een papieren nieuwsbrief wil ontvangen. Dat regelen we uiteraard, het leveren van klantwaarde staat binnen ons kantoor voorop. Als ik de samenwerking met Informanagement in drie kernwoorden zou moeten beschrijven dan komt dit direct in me op: Effectief. Gemakkelijk én aangenaam in prijs. Kortom, een succesformule pur sang.”

Bekijk de website
Benieuwd geworden naar ons product? U kunt bij ons ook een proefabonnement aanvragen.

Met een proefabonnement ontvangt u vier weken lang iedere week de digitale nieuwsbrief en u heeft toegang tot de fiscale database.

Aanvragen