Informanagement Informanagement
  • Home
  • Producten
    • Papieren nieuwsbrief
    • E-mailnieuwsbrief
    • Nieuwsfeed
    • Social media
    • InforWijzers
    • Mobile App
    • InforMailer
    • Koppelingen
    • Overige uitgaven
  • Referenties
  • Samenwerkingen
  • Blog
  • Contact
  • Mijn Informanagement
    • Informanagement Portal
    • Inloggen proefabonnement
    • Planning 2023
Informanagement Informanagement
  • Home
  • Producten
    • Papieren nieuwsbrief
    • E-mailnieuwsbrief
    • Nieuwsfeed
    • Social media
    • InforWijzers
    • Mobile App
    • InforMailer
    • Koppelingen
    • Overige uitgaven
  • Referenties
  • Samenwerkingen
  • Blog
  • Contact
  • Mijn Informanagement
    • Informanagement Portal
    • Inloggen proefabonnement
    • Planning 2023
aug 12
Services van Informanagement

Marketingtips voor accountants

  • 12 augustus 2019
  • Blog

De accountantswereld is aan het veranderen. Er wordt steeds meer gedigitaliseerd, processen worden vereenvoudigd en er wordt vanuit een meer adviserende rol gedacht. Sommige experts durven zelfs te beweren dat over tien jaar accountants overbodig zijn. Mede hierom is het belangrijk om uw marketingstrategie eens onder de loep te nemen en mogelijk zelfs te herzien. Om u op weg te helpen volgt hieronder een aantal marketingtips.

Zorg voor een up-to-date website

Een up-to-date website is heden ten dage zeer belangrijk. Veelal zullen cliënten en potentiële relaties eerst uw website bezoeken voor zij u benaderen. Daarom is het belangrijk dat er regelmatig relevant nieuws op uw website verschijnt. Denk aan de schaalbaarheid van uw website voor mobiele apparaten. Meer dan 50% van de internetgebruikers gebruikt een smartphone of tablet om een website te bekijken.

Maak gebruik van social media

Misschien bent u al actief op social media zoals Facebook, Instagram of LinkedIn. Het helpt zeker, mits u regelmatig een update deelt of uw volgers op de hoogte houdt van ontwikkelingen op uw vakgebied of binnen uw organisatie. Met name LinkedIn geldt als een goede business-to-business tool, aangezien u hier precies kunt filteren welke doelgroep u wilt bereiken.

Testimonials van klanten

Van uzelf zeggen dat u goed bent is arrogant en werkt niet. Het helpt wel als uw klanten zeggen dat u goed bent of dat u hen goed hebt geholpen. Reviews van hotels en restaurants worden veel gelezen en zijn bepalend voor het al dan niet reserveren. Ook bij andere diensten en producten die online worden aangeboden zijn de reviews vaak bepalend. Begin daarom om een paar van uw loyale klanten te vragen een testimonial van u te schrijven. Het mooiste is natuurlijk als u deze plaatst met een leuke foto erbij. Biedt op uw website de mogelijkheid om reviews te plaatsen.

Beurzen en evenementen

Een goede manier om contact te leggen met (potentiële) klanten is op beurzen of evenementen. Uw aanwezigheid daar kan al voldoende zijn, maar mocht u in de gelegenheid zijn om een speakerslot te bemachtigen, dan helpt dat natuurlijk helemaal. U wordt dan niet alleen gezien als een expert op uw gebied, maar u valt ook nog eens op in de menigte. Verwacht niet dat de telefoon roodgloeiend staat na een speakersessie. Het helpt als u een whitepaper uitdeelt na uw praatje, waarin dieper wordt ingegaan op het besproken thema. Zelf een event organiseren over een relevant onderwerp is nog beter dan deelnemen aan het evenement van een andere organisatie. Het jaarlijkse Belastingplan is een mooie aanleiding om klanten en relaties uit te nodigen. Door een whitepaper beschikbaar te maken als download op uw website kunt u relevante gegevens van (potentiële) klanten verzamelen.

Ken uw klanten

Dit klinkt misschien raar als u bedenkt dat u sommige klanten al jarenlang bedient. Maar weet u genoeg over uw bestaande klanten? Kunt u ze wellicht bij meer adviseren dan wat u nu doet? Verzamel zo veel mogelijk informatie! Denk hierbij aan vraagstukken als;

  • Zijn ze van plan om een nieuwe eigenaar, partner of investeerder voor hun bedrijf te zoeken?
  • Zijn ze van plan het bedrijf uit te breiden of zijn ze in de markt om een bedrijf over te nemen? Of juist te downsizen?
  • Wat zijn de drie grootste financiële zorgen voor dit jaar?
  • Wat is het winst doel?

Als u weet wat er bij uw klanten speelt, kunt u ze hierbij ondersteunen.

Dit zijn slechts enkele tips die kunnen bijdragen aan het in stand houden en verbeteren van de relatie met uw klanten.

Wilt u meer informatie over hoe wij u daarbij kunnen ondersteunen? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • E-mail

Reacties zijn gesloten

Recente berichten

  • Het kan lonen om te procederen om het procederen
  • De soep of soap van de toeslagenaffaire
  • Moeten we niet stoppen met vliegen?
  • De transitievergoeding moet op de helling!
  • E-mailnieuwsbrieven en spam

Archieven

  • november 2021
  • februari 2021
  • mei 2020
  • februari 2020
  • december 2019
  • augustus 2019
  • april 2019
  • september 2018
  • mei 2018
  • juni 2017
  • april 2017
  • januari 2017
  • juli 2016
  • mei 2016
  • februari 2016
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augustus 2015
  • december 2014
©2021 Informanagement bv   -   Privacy Verklaring   -   Algemene Voorwaarden   -   Sitemap