Informanagement Informanagement
  • Home
  • Producten
    • Papieren nieuwsbrief
    • E-mailnieuwsbrief
    • Nieuwsfeed
    • Social media
    • InforWijzers
    • Mobile App
    • InforMailer
    • Koppelingen
    • Overige uitgaven
  • Referenties
  • Samenwerkingen
  • Blog
  • Contact
  • Mijn Informanagement
    • Informanagement Portal
    • Inloggen proefabonnement
    • Planning 2023
Informanagement Informanagement
  • Home
  • Producten
    • Papieren nieuwsbrief
    • E-mailnieuwsbrief
    • Nieuwsfeed
    • Social media
    • InforWijzers
    • Mobile App
    • InforMailer
    • Koppelingen
    • Overige uitgaven
  • Referenties
  • Samenwerkingen
  • Blog
  • Contact
  • Mijn Informanagement
    • Informanagement Portal
    • Inloggen proefabonnement
    • Planning 2023
jun 13
Inbound marketing voor accountants

Inbound marketing inzetten als accountant

  • 13 juni 2017
  • Blog

Inbound marketing* is een manier om de aandacht van potentiële relaties op uw diensten te vestigen door middel van interactie op een manier die voor deze groep relevant is. Bijvoorbeeld het creëren van content voor uw beoogde groep. U kunt deze manier van marketing gebruiken om potentiële relaties te vinden op bijvoorbeeld social media en fora.

Er zijn veel potentiële relaties die via deze weg op zoek zijn naar advies. Startende ondernemers die op zoek zijn naar een accountant winnen vaak op deze manier eerst informatie in voordat zij een keuze maken bij wie zij hun diensten gaan afnemen. Hier kunt u op inspelen door uit te zoeken op welke kanalen uw potentiële relaties aanwezig zijn en hier uw kennis of diensten onder de aandacht te brengen. Let er wel op dat u een goede balans maakt tussen het geven van advies via deze kanalen en het onder de aandacht brengen van uw diensten. Uw boodschap moet niet als reclame overkomen, dit werkt averechts.

Waarom inbound marketing gaan gebruiken?

Laten we het voorbeeld nemen van de startende ondernemer. Startende ondernemers gaan vaak in gesprek met andere starters om ervaringen uit te wisselen en de problemen te bespreken die zij tegenkomen in het ondernemerschap. Deze gesprekken vinden offline en online plaats. Online zijn verschillende soorten fora te vinden waar startende ondernemers advies vragen aan elkaar.

Een voorbeeld is: https://www.zzp-forum.nl/forum

Als u actief gaat “speuren” naar onderwerpen waar mensen op deze fora advies over vragen, dan kunt u bijvoorbeeld een blogitem wijden aan dit betreffende onderwerp. Dit artikel kunt u dan delen als antwoord via de verschillende fora en als artikel via uw social mediakanalen. Op deze manier trekt u de aandacht van potentiële relaties en laat u zien dat u de kennis of diensten heeft, waarmee u de startende ondernemer kunt helpen.

Potentiële relaties bezoeken mijn website en nu?

Nu u de aandacht heeft van de potentiële relaties, kunt u ze gaan converteren van bezoekers van uw website naar daadwerkelijke “leads” voor uw organisatie. Als we het blogitem uit de vorige paragraaf aanhalen, dan kunt u bijvoorbeeld zorgen dat u aan het einde van het blogitem zorgt dat bezoekers hun reacties kunnen geven, meer informatie kunnen aanvragen of direct contact op kunnen nemen. Op deze manier komt u achter de informatiebehoefte van uw potentiële relatie en kunt u ze informeren op basis daarvan. Hopelijk leidt dat tot conversie van “lead” naar klant en, nog belangrijker, tot ambassadeur van uw organisatie.


*Definitie van Inbound marketing
Gevonden worden door potentiële relaties uit uw doelgroep, zonder gebruik te maken van traditionele marketinginstrumenten, zoals advertenties of koud bellen.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • E-mail

Laat een reactie achter Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente berichten

  • Het kan lonen om te procederen om het procederen
  • De soep of soap van de toeslagenaffaire
  • Moeten we niet stoppen met vliegen?
  • De transitievergoeding moet op de helling!
  • E-mailnieuwsbrieven en spam

Archieven

  • november 2021
  • februari 2021
  • mei 2020
  • februari 2020
  • december 2019
  • augustus 2019
  • april 2019
  • september 2018
  • mei 2018
  • juni 2017
  • april 2017
  • januari 2017
  • juli 2016
  • mei 2016
  • februari 2016
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augustus 2015
  • december 2014
©2021 Informanagement bv   -   Privacy Verklaring   -   Algemene Voorwaarden   -   Sitemap