Heeft u een bedrijfspagina op LinkedIn? Dan zal deze voornamelijk worden gebruikt voor het tonen van informatie over uw bedrijf en als etalage voor uw producten en/of diensten. Als uw doelgroep gebruik maakt van LinkedIn is het belangrijk dat u uw LinkedIn bedrijfspagina regelmatig voorziet van nieuwe informatie. Door kennis en informatie te delen via uw bedrijfspagina brengt u uw bedrijf onder de aandacht bij uw doelgroep. Hoe doet u dat?
Wij geven u vier tips om meer uit uw LinkedIn bedrijfspagina te halen.
- Maak gebruik van afbeeldingen en foto’s
Een nieuw artikel op LinkedIn valt meer op met een begeleidende afbeelding. Let er wel op dat u het juiste formaat gebruikt van de afbeelding. LinkedIn maakt gebruik van verschillende formaten afbeeldingen, zie https://goo.gl/jC6Fpo voor een overzicht. Wilt u een video plaatsen bij uw update, dan kunt u het beste gebruik maken van een video die u al op YouTube geplaatst hebt. Op YouTube geplaatste video’s spelen namelijk automatisch af op LinkedIn en zorgen ervoor dat de bezoeker op uw bedrijfspagina blijft.
- Maak gebruik van een schema om uw content te plaatsen
Zorg voor een goede balans bij het plaatsen van content op uw LinkedIn bedrijfspagina. Wanneer u teveel content plaatst, bijvoorbeeld meerdere artikelen op één dag, dan loopt u het risico dat LinkedIn uw content gaat beschouwen als spam. Plan uw artikelen in op verschillende dagen in de week en plaats binnen deze week niet meer dan drie artikelen.
- Laat uw medewerkers meedoen
Uw bedrijfspagina wordt sneller gevonden als uw medewerkers in hun profiel op LinkedIn aangeven dat zij bij u werken. Hierdoor is uw bedrijfspagina gekoppeld aan het persoonlijke profiel van de medewerker. Uw medewerkers kunnen uw bereik op LinkedIn vergroten door de content op uw bedrijfspagina te delen met hun netwerk. Zo maakt u van uw medewerkers ambassadeurs voor uw bedrijf. Zijn uw medewerkers nog niet actief op LinkedIn? Vraag ze om zich aan te melden!
- Maak gebruik van de analyses en statistieken binnen uw LinkedIn bedrijfspagina
LinkedIn houdt statistieken bij van de bezoekers van uw bedrijfspagina en van de content die uw bezoekers delen of interessant vinden. Maak gebruik van deze statistieken om te kijken wat uw bezoekers interesseert en pas uw content hierop aan.
Wilt u graag met LinkedIn aan de slag, maar ontbreekt het u aan tijd of aan content, dan kunt u bij Informanagement terecht voor het automatiseren van uw social media content.
Meer informatie over social media